Tuesday, July 31, 2007

Colòmbia XVI: Trobin les 7 diferències!





No pretenc ser irreverent, per tant, potser cal que m’expliqui. Dissabte vaig aanr a mb en Javier (i aguantar-me tot el dia, planyeu-lo) a la Catedral de Sal de Zipaquirá que està construida sota terra en unes mines de sal, la pedra de les quals está composada de sal en un 85% i per això al no ser completament pura no es veu tot blanquet. Bé, doncs les dues fotos d’aquí sota pertanyen a dues estacions diferents del Via Crucis (em va fer gràcia el comentari del guia dient que n’hi havia 15 però el Vaticà n’inventà una més). Com veieu s’assemblen força, però se les han enginyat per trobar un simbolisme diferent a la formació natural o fruit de la dinamita dels minerals. De fet, per crear la que han afegit un cop ja les tenien construides ho han trobat fácil: una pedra Grossa que es veia per allà és la pedra que Jesús va arrossegar per surtir de la tomba un cop ressucitat.

Més enllà d’aquesta lliçó religiosa que us acabo de donar, us haig de dir que a Colòmbia hi ha arrelat més el protestantisme que al nostre país. Jo per acompanyar el matrimoni, diumenge vaig anar a una missa en una mena d’esglèsia que tenia pinta de nau industrial amb una litúrgia d’allò més animada amb cançons ben alegres que congregava molts (vora 500) fidels i això que hi havia tres torns. Haig de dir que el missatge semblava menys derrotista i jutjador que el que he sentit fins ara. Tot i aixì em va semblar curiós que venguin els cd’s de les prèdiques. Jo tinc la meva postura, però haig de destacar que la gent semblava trobar-hi consol.

2 comments:

Anonymous said...

Escolta'm, tu! Quina mena de cosa més claustrofòbica, no? I a quants metres sota terra és això? I qui es va dedicar a fer-ho? O va ser un miracle del cel? Les seves misses són kumbixumbis? Caram, què chévere, chévere! hahahahaha

Va, cuida't molt i no se'ns facis monja tu ara, eh!!!

Vanessa Casado said...

No em provocava pas claustrofòbia tot i estar a uns 200m sota terra. Van aprofitar túnels de les explotacions mineres i la resta els van fer expressament. El guia es va quedar tan panxo dient que una creu l'havia esculpit una nena... Explotació infantil! :-S

Monja? Dona, em vull guanyar el cel, però mai em faria monja que amb l'hàbit no podria canviar de modelets!

Un petó reina!