Tuesday, July 31, 2007

Colòmbia XVII: La Candelaria i d’altres coses del cap de setmana


Dissabte vaig sortir per La Candelaria, el Born de Bogotá juntament amb la Macarena. Anomeno aquests dos barris Aixa perquè és on es congreguen artistes bohemis i té aquella deliciosa pinta de desordre, de barri acabat de llevar tot el sant dia. S’hi poden trobar bars d’allò més acollidors, restaurants deliciosos o cantonades amb "cuenteros" (titellaires o simplement gent que explica contes). I sí, com podeu comprovar vaig sortir amb bambes i amb el mateix look esport del matí


Ahir vaig visitar un mercat de les puces (un mercat d’artesanies al carrer) al barri d’Usaquén… Us parlaré d’aquests mercats en properes ocasions, quan en conegui de debò, perquè aquest és massa polit, massa professionalitzat… fins i tot els mercats setmanals catalans són menys tocats i posats. Em penso que em caldrà fer un post sobre centres comercials perquè estan en auge a Colombia. A Bogotà n’he compatat més de 15 i tots estan farcits de gent els caps de setmana… També aquí s’està perdent la tradició d’anar de botigues (petites, als carrers no en espais tancats!) i comprar el peix a la peixeteria, la carn a la carnicería, la fruita a la fruiteria… (de la Plaça o mercat central a ser posible que sabeu que em fascinen!).


Com a fet destacable i per fer-vos riure una mica, us diré que a Bogotà l’estat de les voreres ès pitjor que el de Barcelona i que si una servidora pot caure tota llarga a terra sense obstacles, imagineu-vos quan hi ha rajoles aixecades o sots que si hi poses la cama t’arriben fins al genoll… a partir d’aquí que cadascú imagini el què li sembli perquè el meu orgull m’impedeix fornir-vos més detalls…
Ja us toquen les vacances a la majoria, així que gaudiu-ne!!!! (però sense oblidar el meu bloc i envieu-me alguna postaleta o correu electrònic que el ritme d'aquests ja veig que baixarà... ). I aquells qui treballem, ànims!

No comments: