Thursday, July 19, 2007

Colòmbia III: coses que m'han cridat l'atenció



Avui he anat a voltar amb en Tito, el fill de la família, i m'ha dut fins i tot per barris de tolerància (eufemisme per dir barris perillosos on hi ha droga -la casa on es ven droga es diu "olla"-, prostitució...). En canvi a la tarda he voltat per la zona alta i no hi ha color... He pres un cafè al starbucks colombià que s'anomena Juan Valdés que és un punt que val la pena comentar perquè pel que bonament he entès l'empresa propietaria és la cooperativa de tots els camperols cafeters.

A la zona "pija" (aquí no fan servir aquesta paraula) he constatat que els "pijos" són iguals arreu: materixa roba, mateixos tallats de cabell, mateixa patata a la boca per parlar...

M'ha sorprès trobar encara "limpiabotas" (no em surt en català... aquest és l'efecte de les pelis en castellà de Walt Disney!). Perquè us feu una idea del nivell de vida (demà prometo entrar a un Mc.Donalds i veure l'índex Big Mac per poder ser objectiva): com que aquí la corrent és de 110 (més baixa que el 125 que hi havia a les masies santaeulalienques quan vaig néixer i el més fort és que em diuen que als EUA tb és així...), he anat a comprar un transformador per poder carregar el cel·lular (mòbil) i m'ha costat ni més ni menys que 10000 pesos= 3 euros aproximadament...

Impressionant el trànsit... Impressionant... La gent creua avingudes de 6 carrils (cuatre per cotxes i dos pel transmilenio -el seu emtro però que és un bus amb un carril propi) sense passos de vianants tot i dir que el cotxe sempre té la prelació expressant que "los carros tienen la vía tu tienes la vida así que...". També m'ha sobtat que a les hores pico (hores punta per nosaltreS) tenen contraflujo, és a dir, determinades avbingudes canvien de direcció i sense guàrdies urbans donant la tabarra...

Ja els tinc ensinistrats sobre els Països Catalans, eh? Diuen que som com els de Medellín (anomenats paisas)...Ja investigaré les similituds... Ah i cal remarcar que com que per aquí no em coneix ningú (:-P ja m'enteneu) encara duc la pulsera de l'Acampada... Flipeu, oi? hahahah!

Ah! i no sé si us he dit que visc en un edifici de Le Corbusier! Amb parc dins i tot... Ja he provat els gronxadors... Sóc com una criatura!

No comments: