Thursday, July 19, 2007

Colòmbia II: crònica de la presa de contacte


Per aquí tot molt "chevere" i "chistoso"... Els faig una gràcia amb el meu castellà, us quedareu bocabadats quan torni amb el meu español (ja veureu l'apèndix de vocabulari al final i la propera entrada)!

Ahir vaig parlar de les busetas... Doncs avui us n'he fotografiada una de les més modernes (no faig broma!) que conviuen amb ciclistes que carretegen sacs de papas (que no patates) o carros (no caotxes, sinó carros en el nostre sentit) amb cavalls dels drapaires o cotxes dels rics de la zona... L'estratificació fa por...

Avui m'han explicat cinc maneres com em poden robar: a l'autobús si m'assec i m'amenacen perquè no digui res, a l'autobús dreta si m'emputxen, al carrer si algú m'embruta i un altre em neteja, que m'envoltin cinc persones... En resum, aniré a peu (tot i les pujadetes d'algunes zones on els meus talons i jo podem patir...) i sense un "duro".

Porto bé el tema de la potabilitat de l'aigua però em sobta veure l'aigua filtrada a la cuina de la casa en un gibrell o olla que diu: aigua bullida...

Us en volia explicar tantes de coses... I se m'ha anat el sant al cel... Demà us presentaré les arepas que ve a ser una mena de pa de blat de moro que esmorzo als matins... Demà quan surti de la Procuraduría ja aniré a proveïr-me de coses light i a comprar un secador de cabell... Ja sabeu: jo "genio y figura hasta la sepultura".


Ja us aniré atabalant en futures entrades! Però abans d'acabar, el vocabulari:

- Mamao (mamado)=molt cansat en bajo perfil (barriobajero)
- regalar= comprar. Imagineu-vos la meva cara quan en Tito li diu a la dependenta: "m'he regales si-us-plau".
- provocar=que et ve de gust prendre
- rumbear=anar de festa
-esfero= bolígraf

2 comments:

Patricia said...

Hola Vanessa!

Presa de contacte? No és fàcil, hi ha molts xocs. No se Bogota però Valdivia es nota que no és una ciutat europea.

Podria comentar qualsevol de les cròniques de la teva estada perquè solament vull desitjar-te que el viatge vagi genial i aprofitis l'equilibri feina-turisme, però he escollit aquest perquè jo tinc fotos dels autobusos aquí i són molt semblants.

Per cert, aquí mai "coger el autobús" sinó "tomar el bus".

Vanessa Casado said...

Europa? hahahaha Està a anys llum. L'equilibri és molt complicat perquè he vingut carregada de feina de Barcelona, però què hi farem. I tu com viatges? Bus o avió? Espero fotos, eh?

Un petó!