Wednesday, July 25, 2007

Colòmbia X: La niña nueva de la madre patria...



¿Cómo estuvieron? (frase que t’engalten cada dos per tres els colombians) i mai sé què dir de resposta.


Ara he arribat a casa després de la feina (el meu horari és de 8 a 12 i de 13 a 17) i de fer unes compres (és increïble la quantitat de coses petites que un té a casa, que són necessàries però que no t’adones fins que no ets fora). He pensat que millor actualizaba el bloc i em posava a fer peineta importada de Barcelona.


Començaré per presentar-vos el lloc on treballo: un edifici de 30 plantes al bell mig del centre de Bogotà, però amb unes bones vistes (prometo fer-ne una foto. Es veu Montserrate que és el santuari del qual ja us vaig parlar) des de la planta 14 que és on es troba la Delegada de la Procuraduría per temes de medi ambient i agraris. La filosofia de la Procuraduría es reflexa en l'himne, realment, us ho creieu o no (espero que confieu en el meu criteri), és un organisme independent que fiscalitza l'actuació de l'administració i no es ven a interessos polítics i econòmics. He estat en dues taules institucionals amb agents públics i privats sobre els dos temes que estic treballant (un impost mediambiental sobre generació d'electricitat - a Barcelona vistes les apagades no recaptarien pas gaire- i els efectes nocius per la salut de les ones electromagnètiques) i els he vist batallar amb la patronal elèctrica i amb els del ministeri que defensen les companyies mòbils. Suposo que si el país fos com cal, l'organisme on treballo no caldria. Hi ha un fotimer d'organismes que no tenen homòlegs a Catalunya i que quan me'n parlen estic ben perduda: personería, contraloría... Fan una feina que crec que s'ajusta prou bé al què a mi m'agradaria, ja veurem.


L'organisme té "caché" i és bastant respectat per la població. Em recorda els meus temps de pràctiques a Uría quan em parlaven de temes dels quals no entenia res i em manaven feines de poca entitat que fèien que m'avorrís, però també és cert que gaire més no sé ni hagués sabut fer. Això sí, ara he pujat de nivell, m'anomenen Doctora i assisteixo a reunions on ens serveixen esmorzar i tot. Això sí, ens donen coses que no sé què són i mai sé si m'agradaran o no. Avui, per exemple he esmorzat (després d'haver-ho fet a casa on la Líbia em mima d'una manera increïble) almojarrabas i suc de Lulo (mireu el link de wiki pq jo en català no sé què és!). La Pilar ens porta el cafè (colombià, per tant, aigualit. Són molt gringos i haig de dur la meva pròpia tassa) al matí i a la tarda. Imagineu-vos quina categoria que m''han fornit un mail institucional vcasado@procuraduria.gov.co. I em descuidava d'un fet que m'ha cridat molt l'atenció: ve un senyor a embetumar les sabates a l'oficina.

Us deia que em diuen Doctora a les reunions però en canvi tothom se'm ve a presentar i em diu "usted es la niña espanola", això anant bé perquè algun em venta la "niña de la madre patria" i a mi m'encén una mica la sang (i dic una mica, perquè pobres ho fan sense cap mala intenció i no tenen culpa de la seva ignorància :-P. Ja els hi vaig explicant). tots em pregunten com estic i jo ja no sé què dir perquè no m'han donat teca (em refereixo a feina) i llegir regulació és molt aspre. Hi ha uns quants personatges a comentar, però ex-ante haig de dir que són gent molt maca. Avui us presento a en Felipe (un enginyer civil que treballa a la meva esquerra i q´ue té pinta i veu semblant a la de qualsevol humorista caspós espanyol), en Juan Carlols (un procurador judicial que és economista i amb qui treballo, que parla d'una manera molt afectada i no sé si té un posat afeminat o es passa d'amable) i la Perla (sí, aquest és el seu nom... Una dona que porta un tallat de cabell superextremat, que és grossa , llueix unes ulleres toticolori i deu rondar els 60 i li encanta explicar-me que llegia "La Passionaria" en les seves èpoques de jove tirapedres. Ella m'ajuda amb el treball per Teoria Política que haig de fer per en Ferran Requejo perquè coneix força els temes indígenes). En general l'actuació de la guerrilla amb els camperols i els indígenes és deplorable. Hi ha molts desplaçats i entre això i l'homogeneïtzaió cultural per part del govern que pertany a la majoria blanca, l'aniquilació cultural és impressionant.


Espero que en els propers dies em donin més feineta per engrescar-me!


Aquí teniu l'himne de l'organisme (la música es decarrega regular, però és chistoso!)

CoroTe ofrecemos, Procuraduría
homenaje y mención sin igual,
tu existencia engrandece a Colombia
cual estrella con brillo inmortal (bis)

ITú naciste al forjarse la patria
tú has crecido con ella a la par,
hoy te eriges cual faro en el cielo
con luz propia en justicia e igualdad (bis)

IIEres sol que aclara el horizonte
eres fuente de la honestidad
con tu manto abrigas al débil
con tu ciencia buscas la verdad (bis)
Coro
IIIMinisterio de los colombianos
sin distingos de estirpe o color,
proteger los derechos humanoses
tarea en su noble misión (bis)

IVHoy al mundo le muestras tu ejemplo
de eficiencia y de imparcialidad,
eres grande Procuraduría
en defensa de la humanidad (bis)

No comments: