Friday, July 27, 2007

Colòmbia XIV: Procuraduría II



Bé, senyors, ja sabeu que la feina que faig és molt important per mi i per tant us haureu de cruspir algun altre mail sobre el tema...


Tinc una notícia bona, una dolenta i una regular... Com a les pelis us podria demanar quina voleu primer, però no ho faré perquè a Economia de l'Empresa ens van explicar tota una teoria sobre agregar males notícies i desagregar bones (crec que era així, si algú recorda com anava correegiu-me si-us-plau) que em condueix a dir-vos primer la regular (per allò de preparar el terreny), continuar per la dolenta (tot i que aliena) i finalitzar per la bona (que és un d'aquells petits detalls que fan feliç).



La regular és que ahir ens van evacuar com a simulacre... però això de que era un simulacre va circular molt després de que haguéssim sortit. Ens fan anar a una plaça que s'anomena Parc dels Periodistes i compteu que en el meu edifici hi treballen 1500 persones i sense ascensor... Déu ni dó! Evidentment a la gent important la van evacuar individualment. Podeu trobar l'informe a aquest link http://www.procuraduria.gov.co/html/noticias_2007/noticias_302.html. Està bé que informin quan triguem en sortir perquè si algú vol atemptar no sabrà pas quan caldrà activar l'artefacte, oi? Quan erem al parc ens va començar a ploure i una senyora que venia paraigües a 1500 pesos (0.50 cèntims d'euro) va fer l'agost! Després donat l'embús per pujar amb els del meu equip vam anar a fer un cafè i un postre (leche asada amb crema anglesa) i com sempre aquí, em van convidar!

La dolenta és que la vigilant de seguretat de l'altra seu de la Procuraduría de la capital es va matar perquè se li va disparar la pistola o perquè es va suicidar.

I finalment la bona: veieu la tassa? Doncs bé jo me n'havia comprat una perquè la Joana (la noia que ens duu els cafès, millor dit els tintos =cafè aigualit. La veritat és que ja m'hi he acostumat i ja me'l prenc sense llet ni sucre!) em va dir que portés el meu "posillo" perquè el tingués personal. Però aquest matí la Caro(lina) que és qui coordina el tema de transferències de sector elèctric que tracto me n'havia dut una nova de trinca... M'ha fet feliç, així de simple! És un sol!

Ai! Us haig de presentar un personatge: JJ! El que s'encarrega d'informàtica a la planta... És tan "friki"... qualsevol amplitud de la definició de freak l'abasta segur! Va amb hermilla i vestit, unes ulleres fosques i parla poc, però quan parla es fa molta gràcia a sí mateix i riu d'una manera ridícula i no l'entenc. Total que quan em parla desconnecto, assenteixo amb el cap i intento expressar alguna interjeccció i ell feliç. Avui em parlava de no sé què i ha passat de parlar del sistema informàtic de l'organisme a Dinamarca i les guerres mundials.

També hi ha la Carla que va estudiar quatre anys a la Universitat de Sevilla perquè hi té família i devia ser una nena posh que per postres s'ha casat amb un madrileny amb pentinat Mario Conde (que jo dic "lamido de vaca").
I avui han arribat la Luci i l'Andrés, que m'ha encertat el perfum :-O, que eren investigant un paratge on neix un riu i l'autoritat local ha donat una llicència perquè s'hi exploti una mina a cel obert. Són les més joves i crec que m'hi portaré bé! De fet avui ja he tornat en "buseta" (el primer cop que hi pujava per l'aversió al robatori) amb ella!
Sóc com l'atracció de la planta... Tothom que hi treballa o té algun tracte em ve a saluda ri presentar-se, xerrem una estona, els explico qui sóc... Són molt macos i l'ambient és genial. Per exemple, cada vegada que algú viatja per feina porta el dolç típic d'allà on va per tots!
Sento atabalar-vos amb tants posts... De fet sou lliures de llegir-los, eh? Però ara tot és nou, segurament baixaré el ritme més endavant "sus mercedes"!


1 comment:

xiuxiueig said...

Vanessa!!! moltes felicitats pel dia 1!!

No tinc més temps. D'aquí a res començo l'interrail i no vull fer tard!

Cuida't molt,ok?

1 petó!!!