Thursday, July 19, 2007

Colòmbia IV: "amorcitos, mamitas, papitos..."


Com ja sabeu aquells qui em coneixeu, no em caracteritzo per ser massa dolça ni massa carinyosa... Doncs bé, els colombians són tot el contrari, tot el dia estan que si amor, mamita, papito... i a mi em sobta... Prou feines tinc amb emprar vostès enlloc de vosaltres i dir "chao" enlloc de "deu" o fe run petó enlloc de dos. I això quan no cometo l'error d'entrar en una botiga i demanar en català... Ai senyor!

A més, en el llenguatge empren habitualment un doble sentit sexual i encara em venten que a Espanya ho "som" més barroerament... I ja sabeu quen jo sóc una noia molt formaleta i recatada... Reconeixen però que ells tenen una doble moral perquè la promiscuitat, sobretot a les zones caluroses és quelcom acceptat. I no només això, sinó que haig d'anar amb peus de plom amb els gestos i ja sabeu que jo a més de parlar "duro", gesticulo de manera exagerada...Doncs bé, determminats gestos poden ser tremendament malinterpretats...

Per fer la gràcia, us poso un cartell que comparava en una cervesseria (on m'han servit una cervessa d'un litre pq jo le tema de les mides en "oz" ni idea!) les cerveses amb les dones... Noies, ens guanyava la beguda 11 a 7... Compto que alguna comparació es veurà tot i l'escassa qualitat de la foto...!

Per continuar amb el vocabulari: es diu levantar i no "lligar".

No comments: