Monday, August 06, 2007

Colòmbia XXIV: Dos aclariments a la societat catalana en general:


1. BOGOTÀ està al tròpic però la gent no va tot el dia en bikini perquè fa un sol espatarrant. El clima canvia cada deu minuts. Has de carretejar un saco (jersei), una jaqueteta de mig temps i el paraigües sempre. Has de posar-te protecció solar perquè com diu la propaganda de la ciutat: “Bogotà, más cerca de las estrellas” i dóna la casualitat que la més propera és el Sol amb la qual cosa no em poso morena però la meva pell perilla. Em fa molta gràcia quan ells em diuen: “claro es que ustedes tienen estaciones” perquè aquí tot l’any fa un clima variable d’aquells que et fan parar boja.


2. A Colòmbia la gent treballa. I dic això perquè tots creieu que arribaria relaxada i ja no seria un neguit constant. Per tal que us feu una idea: aquí hi ha festes religioses com el 15 d’agost que són festa, com també ho són a l’Estat espanyol (laic), i en comptes de fer festa al bell mig de la setmana, la passen al següent dilluns perquè no afecti la productivitat.

4 comments:

Anonymous said...

Perquè vegis que he entrat al teu blog... ( que no vol dir que hagi llegit res eh? )

cuida't i ja ens veurem quan tornis!!

ramon

Jordi Eduard said...

M'he viciat amb les aventures Colombianes, com deia la Trinca:

a veure què fa ara?

Salut des de l'Esquerra a Brusel.les

Vanessa Casado said...

Ramon, tu llegir? Rei que no et sobreestimo, eh? :-P Cuida't i molt bon estiu!

Jordi, m'ha afalagat que em diguis que et semblen interessants/divertides les meves cròniques! Espero no avorrir-te abans de tornar! Ànims a l'Esquerra a Brussel·les!

Patricia said...

Vull unir-me al segon aclariment, a tota Sudamèrica NO són ganduls, ni tenen horaris relaxats!
A Xile, les classes a la Universitat Austral comencen a les 8.10 i duren 1 hora i mitja sense pausa.
Què hem de dir des de la Pompeu que començàvem a les 9 i fem una pauseta de gairabé 15 minuts cada hora?