Saturday, March 29, 2008

Oda a OEM (Organitzacions Econòmiques i Mercats)

Com que estic d’exàmens, he decidit que escriuria sobre alguna cosa referent a ELLS.

Per anar obrint boca, preguntes que després de fer aquesta assignatura puc respondre:

1. Les mongetes perones perquè es diuen perones?

2. Quina és la província més àrab d’Espanya?

3. Qui és l’espanyol que va arribar a dirigir GM i Volkswagen?

4. Quin nom rep la nostra generació?

5. Quan i perquè van néixer les tapes?


Efectivament com diu el títol, vull lloar una assignatura d’Economia (potser en part perquè qüestiona algun dels axiomes clàssics de l’Economia, com la nostra suposada racionalitat). Tots sabeu que Dret Constitucional, Dret Internacional Públic… em van fascinar, però mai els hi dedicaria un post, en canvi a OEM sí. I us demanareu el perquè. Doncs la veritat no ho sé. OEM és Freakonomics fet assignatura. Això sí, estudiar-la és curiós perquè no sé distingir la cultura general del temari ni de les anècdotes. N’he tret un reguitzell de llibres per la meva llista de lectures pendents.

El professor a més hi aporta el seu caràcter suaument incisiu i coneixements de cultura general que bé ens farien guanyar formatgets al Trivial (de fet, ell voldria poder preguntar-nos quin és el sinònim de misogínia o l’antònim de filantropia).

Em sembla mentida que l’aversió al risc, la qual ja sabeu que em defineix, sigui vista per molts socio-economistes com una incorrecta adaptació al món actual on ja no cacem i recol·lectem. I el què és pitjor, com irracional jo que creia que en la cartesiana separació entre raó i emoció l’aversió al risc pertanyia a la primera...

Tot plegat, una assignatura curiosa que recordaré ara que ja s'acaba això.

I com als diaris, les respostes, en el proper post. A veure si algú s'anima i les encerta (una mena de concurs com he vist en algun fotolog darrerament). Em pensaré la recompensa.

Ja veurem com va dijous l’examen.


LES RESPOSTES! Haig de confessar que creia haver-les publicat, però es veu que no... uops! Com que ningú ha volgut dir la seva...

  1. Perquè igual que Eisenhower ens va dur llet en pols durant el franquisme, els argentins ens van portar mongetes.
  2. La província més àrab d’”Espanya” és Alacant: turró (tot i el nom italià), les festes de moros i cristians...
  3. L’astut José Ignacio López de Aiortúa.
  4. Generació me; blog, fotolog... i formes vàries d’egocentrisme.
  5. A l’època d’Alfons X, el savi, qui es va posar malalt i es veu que el remei era prendre sovint petits glops de vi amb un mos. Curiosa malaltia.

6 comments:

Anonymous said...

D'aquí uns anys ploraran a Harvard i a Yale. Ja no m'estimes i per això no em linkes?

Vanessa Casado said...

Ara bé quan algú em mata, però quin Carles ets? De la informació que tens, dedueixo que en Carles Castelló, però...

I no ploraran, només ploro jo!

Anna E. said...

Vanessa, Vanessa,

no fuguis d'estudi convidant-nos al dolç Chigago...que també, i siusplau resol els 5 interrogants d'aquest concurs, ja declarat desert, més que res per les preguntes implacables que has formulat...perquè de les mongetes perones se'n diu així? Potser perquè es cultiven en algun indret en especial on té aquest topònim o potser perquè era el plat preferit de l'Evita Peron? Jo que sé!!!

Vanessa Casado said...

Publicades, Anna E.! Creia que les havia publicat perquè ningú hi feia cas. Estàs convidada de sobres a Chicago, ja ho saps, així que vés fent guardiola. Quan s'ha près la decisió, ja s'està més calmat i et pots il·lusionar un xic (no del tot, perquè hi ha petits malsons encara).

Carles, ets en Carles Caballero? En Castelló m'ha dit que no, per tant... Dedueixo que algú va donar la informació abans d'hora.

Anonymous said...

A què es dedica en carles castelló? qui és? la informació abans d'hora és part important de la feina d'algunes i alguns..

Vanessa Casado said...

Hola Carles!

En Carles Castelló és un becari de la Caixa amic meu.

Em sembla que és poc útil per la teva feina conèixer el meu futur!

Petons!

V.

P.S. T'enllaçaré en breu