Friday, July 25, 2008

Renfing

(A banda de les meves històries, una vegada vaig publicar un fabulós Conte de Nadal i avui, un escrit amb toc humorístic d'un mail d'en Josep. Disclaimer: està cremat per la Renfe de la línia Vic Puigcerdà i m'ha aguantat durant 7 anys a les classes d'anglès... Gairebé tot en aquesta vida té una explicació!)

"Renfing. Sí, aquell esport de risc que s'ha posat tant de moda a Catalunya els últims anys. Per un preu raonable t'ofereixen un viatge apassionant amb trens que utilitzen tecnologia dels anys 40 o 50. De fet diuen les males llengües que es podria tractar dels mateixos trens que es varen començar a utilitzar en aquells temps però no s'ha pogut confirmar. Els imprevistos dels viatges han estat perfectament estudiats per tal de sorprendre al viatger més exigent:
- L'aire acondicionat només té 2 modes de funcionament: a tope (et congeles) o espatllat (et torres). Bé, de fet aquest últim més aviat seria un mode de "desfucionament".

- El destí del viatge sovint és incert ja que els organitzadors se les enginyen totes per simular averies inesperades que provoquen l'aturada prematura dels combois. Si es té sort, fins i tot algunes vegades, t'ofereixen la possibilitat de canviar de tren per un altre encara més antic i que acostuma a anar més ple. De nou, els organitzadors és superen a si mateixos oferint-nos una oportunitat immillorable de fer amics.

- La informació sempre arriba (quan arriba) al viatger distorsionada i a deshora per tal de fer el desplaçament més excitant. D'aquesta manera s'incrementa la probabilitat d'error en l'elecció del comboi (denominada PEEC pels experts) afegint un repte addicional al viatger. Novament els organitzadors del Renfing se les estudien totes per tal que els clients cremin tota l'adrenalina acumulada per l'estrés del treball.

- L'hora de sortida acostuma a presentar demores entre 15 i 45 minuts, que mai són notificades al viatgers per tal de permetre'ls arribar sempre a temps a l'estació.

- La durada real del trajecte és encara desconeguda però segons uns estudis realitzats per la UPC seguiria una estadística de Poisson de mitja igual al 150% de la durada publicada en els horaris oficials. Si es té sort, el trajecte es pot arribar a allargar diverses hores sense que això comporti un increment en la tarifa a pagar. És més, fins i tot et poden arribar a tornar els diners!"

2 comments:

Anonymous said...

Després de llegir això segur que la resta de Comunitats Autònomes demanaran al Govern que redueixi la inversió en infrastructures ferroviàries per tal d'aconseguir un servei semblant al Renfing.
Un cop més Catalunya és pionera. ;-P

lluisdetaradell said...

Però segur que a la resta del món no tenen la sort de practicar el renfing